Dziś w Teatrze Wielkim w Warszawie zespół Alfa Romeo Racing ORLEN zaprezentował model bolidu, którym będzie rywalizował w nadchodzącym sezonie. Tegoroczną konstrukcję nazwano "C41".
Rozpoczęta o godzinie 12:00 doniosła ceremonia zgromadziła w stołecznym gmachu najważniejsze osoby związane z Alfą Romeo: podstawowych kierowców - Kimiego Raikkonena wraz z Antonio Giovinazzim, rezerwowego Roberta Kubicę, szefa ekipy Frederica Vasseura, dyrektora technicznego Jana Monchauxa, a także prezesa sponsora tytularnego PKN Orlen, Daniela Obajtka. Wydarzenie, które trwało nieco ponad 20 minut z uwagi na reżim sanitarny odbyło się bez udziału kibiców, czy dziennikarzy.
Alfa nie zaskoczyła niczym ekstrawaganckim w swoim malowaniu. Nadwozie wciąż zdobi kolor biały i czerwony, tyle że tym razem barwy te zostały odwrócone - choćby nawiązanie do polskiej flagi - na górze biel, na dole czerwień.
Zespół z Hinwil poprzedni sezon zakończył na odległej, 8. pozycji z dorobkiem zaledwie ośmiu punktów w klasyfikacji generalnej. Z uwagi na to, że w kampanii 2021 nie dojdzie do znacznych zmian w regulaminie sportowym, trudno oczekiwać, by wynik ten został teraz przebity, choć i tak polscy kibice z pewnością bacznie będą śledzić poczynania akurat tej ekipy.
A to oczywiście za sprawą Roberta Kubicy, który wkrótce rozpocznie drugi sezon w roli rezerwowego Alfy Romeo. Krakowianin w ubiegłym roku oprócz pracy w symulatorze, miał okazję do występów w treningach przed kilkoma wyścigami; pojawił się łącznie na pięciu torach - w Austrii, Wielkiej Brytanii, Bahrajnie, Abu Zabi oraz na Węgrzech.
Co warto jeszcze odnotować, chwilę przed rozpoczęciem dzisiejszej uroczystości zespół ogłosił pozyskanie nowego sponsora. Firma Zadara zajmuje się szeroko pojętą informatyką i transferem danych. Jej logo będzie widoczne na nowym malowaniu.
Sauber Motorsport has named @Zadara, the leader in edge cloud services, as the team?s Official Cloud Supplier. pic.twitter.com/JqgcJyONlp
? Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 22, 2021
Alfa Romeo to trzeci zespół Formuły 1, który zaprezentował swój bolid na przyszły sezon. Wcześniej uczynił to McLaren i AlphaTauri. Natomiast już jutro karty odsłoni pierwsza ekipa ze ścisłej czołówki - Red Bull Racing.
Frederic Vasseur:
"Prezentacja nowego samochodu to zawsze emocjonująca chwila, ponieważ stanowi ona kulminację miesięcy pracy wszystkich w fabryce i początek nowego rozdziału. Uważam, że filozofia, na której opiera się zespół, pozostanie niezmienna: jutro musimy spisać się lepiej niż dzisiaj.
Poprzedni sezon zakończyliśmy na ósmej lokacie, więc teraz musimy celować w lepszy wynik. Aby to osiągnąć, musimy stale poprawiać się pod każdym względem, zarówno na torze, jak i w fabryce. Każdy zespół na starcie ma bardzo wysokie oczekiwania: wszyscy liczą na to, że praca wykonana podczas zimowej przerwy będzie procentować już od pierwszego wyścigu. Wkrótce więc nadejdzie czas weryfikacji."
Jan Monchaux:
"C41 powstało w nietypowych warunkach, ponieważ regulacje uniemożliwiły w tym roku rozwój całego samochodu. Stąd wiele komponentów w zaprezentowanym przed momentem aucie zostało zapożyczonych z C39, zaś dostępne tokeny wykorzystaliśmy na poprawę podłogi i przedniego skrzydła. Taka sytuacja oznacza, że w momencie rozpoczęcia testów będziemy mieć większą wiedzę o tym bolidzie, lecz i tak praca wykonana podczas tych trzech dni będzie istotna. Wówczas dopiero będziemy mogli zweryfikować nasze oczekiwania z rzeczywistością, a także poznamy nowe opony. Jesteśmy gotowi na nowy sezon i nie możemy doczekać się ujrzenia naszych nowych bolidów na torze."
Hello, you beauty.????#C41 #AlfaRomeoRacing #ORLEN pic.twitter.com/4GuSUI9O0Z
? Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) February 22, 2021
22.02.2021 12:40
0
Jak dla mnie bomba. Wszędzie tylko czerń, szarość, granat, ciemna zieleń... a nasz jasny, promienisty... będzie bardziej widać plamy i zadrapania, ale załatwi to ACE nad wybielacze.
22.02.2021 12:43
0
Wczoraj PRowy as Orlenu wrzucił filmik z 1/3 jak nie więcej ukazanego bolidu, malowania a dziś o ósmej te zdj latały już po necie.
22.02.2021 12:56
0
Fuj! Biało-czerwony :-( A rzeczywisty bolid dopiero na testach.
22.02.2021 12:59
0
Części z C39. No powiało optymizmem.
22.02.2021 13:53
0
Jest MOC!!! ;)
22.02.2021 14:35
0
Czy tylko ja nie rozumiem czemu bolid się nazywa C41, a nie C40? Poprzednik nosił nazwę C39...
22.02.2021 14:40
0
Ciekawe czy Morawiecki z Sasinem akurat przechodzili obok? Z tragarzami oczywiście.
22.02.2021 15:19
0
ja rozumiem ze Orlen bolid bialo czerwony... Ale ku...a nie mogli jakos posmarowac wiecej kasą zeby Robert byl kierowcą zamiast Giovinazzego. Kubica wygladal na tej ,,ceremoni'' jakby mial sie zaraz zapasc pod ziemie z zazenowania w jakim jest polozeniu.
22.02.2021 15:30
0
mam wrazenie ze rok za szybko probowal wznowic kariere i rozwalil sobie opinie o swoich umiejetnosciach przez toczke Williamsa. Tymsamym rozwalil reszte kariery F1
22.02.2021 15:49
0
@8 aż tyle kasy Orlen nie chce chyba na to wydać. @9 nie rok za wcześnie tylko f1 dla Kubicy po tej 8 letniej przerwie była już za wysoko. Trzeba było iść do formuły e.
22.02.2021 16:21
0
@6 z tego co kojarzę tu chodziło o to, że prace nad bolidem na sezon 2021 Alfa zaczęła jeszcze przed pandemią i gdyby chińskiego zarazka nigdy nie było, to mielibyśmy teraz w F1 rewolucję regulaminową. Skoro jednak ją przesunięto na 2022, to dopiero wówczas samochód będzie nazywał się 'C40'. Ciekawe myślenie muszę przyznać, C39, C41, C40, C42
22.02.2021 16:51
0
ładny
22.02.2021 16:52
0
GIO ściął wlosy. Bedzie szybszy ;)
22.02.2021 19:03
0
@9 GIO jest z Ferrari więc jego miejsce trzyma Ferrari. Kimi w sumie na warunkach Sauber/Alfa ale też od Ferrari w sumie. Ferrari jakby chciało to kontroluje 2 fotele ale ok. Jeśli Orlen miałby kogoś kasą zastąpić to Kimiego a nie GIO bo za GIO wszedłby Ilot czy Fuoco.
22.02.2021 19:04
0
Zandara czy Zadara co za różnica. Ważne, że były parówki z orlenu.
22.02.2021 19:22
0
mich11 - też na to zwróciłem uwagę
22.02.2021 19:29
0
@10 Formule E to nawet nie przereklamowana seria. To jest nijaka seria bo nawet tania a założenie aby ścigały się tam koncerny samochodowe głównie i ich marki były jako ekipy a nie prywaciarze jak w takim WTCR czy innych seriach aut. I tylko dlatego to się trzyma, że są tam marki a nie zespoły z nazwiska typa. A sama seria to marna jest. Kierowca w aucie GT4 z asystami się lepiej bawi niż w tych bolidach. Oglądałem i lepiej się bawię oglądając GP Francji F1 niż Formule E. A Kubica tam nie idzie bo go nie kręcą wyścigi takie marne.
22.02.2021 19:43
0
Jak narazie najładniejsze malowanie .
22.02.2021 22:21
0
Z 3 zaprezentowanych dotychczas Alfa Romeo Racing PIS Team Orlean dla mnie najładniejsza.
22.02.2021 23:05
0
Najładniejsza to była Aldona :)
23.02.2021 09:30
0
@17. XandrasPL jasne. Za to mega kręciło go wleczenie się w ogonie DTM i to na własne życzenie, bo sami sobie wybrali BMW i zbudowali taki zespół. Daj już sobie spokój z tymi teoriami, bo są śmieszne, a czasami aż żenujące...
23.02.2021 20:16
0
@Jacko Oczywiście, że nie ale idąc w DTM powiedz jak byś to lepiej rozwiązał? Kubica i BMW mają wspólne tło. To BMW dało mu test w DTM. Akurat różnice na sezon 2020 były serio spore pomiędzy AUDI a BMW ale 2 lata wstecz było normalnie. A zespół to druga sprawa. Dostali od ARTU odrzutków. Najlepszych ludzi mają w F2, F3, regionalnych F4 i innych seriach samochodowych. Zostało na bazie 12 chłopa to poszli do Orlenu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się